Sourcing
Het productassortiment is feitelijk onbeperkt en juist dat maakt het vak zo leuk. Uiteraard leveren we ook standaard items, maar hoeveel leuker is het om steeds weer met nieuwe artikelen op de proppen te kunnen komen. Je kunt ze immers ook actief gaan zoeken, of zelfs bedenken, visualiseren en in productie geven. Wij zien dat dan ook als een kernactiviteit. Je bent als leverancier min of meer verplicht om de klant op de hoogte te houden van ontwikkelingen in de markt en dus ook voortdurend op zoek te zijn naar nieuwe producten en producttoepassingen.
Sourcing zit daarom een beetje in ons bloed. We bezoeken beurzen in binnen – en buitenland (waaronder China),volgen de trends (en hypes) en maken daarnaast regelmatig gebruik van een breed netwerk aan agenten en fabrikanten, waarmee we een inmiddels langdurige relatie hebben opgebouwd.
Vaak ook wordt er gericht gezocht en gaan we op pad met een missie. We kennen de klant, kennen zijn of haar behoeften en zien het als een uitdaging om steeds weer met een verrassend aanbod of voorstel te kunnen komen.
Uiteraard zonder enige verplichting.
Ook hier proberen we weer onderscheidend te zijn.